Sunday, January 31, 2010

Kumpulan Pantun Jenaka

http://www.kgcyclist.com/wp-content/uploads/2008/04/unik-1.jpg

dulu delman
sekarang dokar
dulu teman
sekarang pacar

makan kue, minum sekoteng
gue emang ganteng

Makan Jengkol Perut Melilit
Doyan Miscall pulsa dikit..!!

jualan es depan sekolah
sms, laah……….!!!

Buah jeruk buah kedondong……
Mbah ikutan nongkrong dooong

buah mangga buah manggis
ternyata ada cewek maniez
buah manggis buah pepaya
cewek manis siapa yg punya

dihutan banyak lebah madu..
rasanya manis,disuka pemburu..
kamu adalah cintaku dan aku amat sayang padamu.

kembang gula di perigi
untuk aku minum jamu
kemana pun kamu pergi
aku slalu rindu

kamu meski hanya buah jambu
tapi ini bisa diramu
meskipun jarang ketemu
cintaku hanya untukMu

wahai seruling buluh perindu
suaranya memikatku
wahai gadis pujaanku
aku sangat cinta kamu

Tingkap papan kayu bersegi,
Sampan sakat di Pulau Angsa;
Indah tampan kerana budi,
Tinggi bangsa kerana bahasa.

Buah berangan masaknya merah,
Kelekati dalam perahu;
Luka di tangan nampak berdarah,
Luka di hati siapa yang tahu.

Dari mana punai melayang,
Dari paya turun ke padi;
Dari mana datangnya sayang,
Dari mata turun ke hati.

Pucuk pauh delima batu,
Anak sembilang di tapak tangan;
Tuan jauh di negeri satu,
Hilang di mata di hati jangan.

Kalau tuan jalan ke hulu,
Carikan saya bunga kemboja;
Kalau tuan mati dahulu,
Nantikan saya di pintu syurga.

Halia ini tanam-tanaman,
Ke barat juga akan condongnya;
Dunia ini pinjam-pinjaman,
Akhirat juga akan sungguhnya

No comments:

Post a Comment